הבחירה של השמרנים

רפואת שיניים משמרת

מהי רפואת שיניים משמרת?

הכוונה לתחזוקו הכולל והקבוע של הפה, על מנת לשמור עליו בריא ולאתר מוקדי בעיה ראשוניים, לפני שהם מחמירים ומצריכים טיפולים נרחבים. הדבר כולל סילוק המחלות הפעילות ובחיידקים הגורמים לעששת או למחלת חניכיים, תוך תיקון הנזק שאלו כבר הספיקו לגרום. תיקון זה נעשה באמצעות שחזורים שונים, כגון סתימות, טיפולי שורש ועוד.

כיצד מטפלים במחלות השיניים?

על מנת לטפל בפה כראוי, ולפתור את הבעיה באופן מלא, יש להתחיל בביצוע בדיקה מקיפה של הרגלי המטופל, קביעת דרגת סיכון לעששת, ולאחר מכן, בהתאם למצב, ליצור תוכנית טיפול המותאמת באופן אישי למטופל, על מנת שתהיה אפקטיבית. בנוסף, יש לבצע סילוק אבנית, מתן הסבר למטופל כיצד לשמור על היגיינת הפה, ולבסוף לבצע תיקון שחזורים קודמים לקויים ושחזור ושיקום השיניים. חשוב לציין כי שלב השיקום הסופי נעשה רק לאחר ששלב השימור הסתיים בהצלחה.

 

הטיפולים המשמרים המתבצעים במרפאה

  • שחזורים / סתימות מאמלגם
  • שחזורים / סתימות לבנות
  • שחזורים יצוקים מחרסינה או מחומר מרוכב
  • טיפולי שורש על ידי מומחה
  • שחזור שן לאחר טיפול שורש – מבנה מיידי או יצוק
  • סילוק אבנית וטיפולי חניכיים לא כירורגיים
  • עקירות שיניים

 

הטיפולים שלנו מעניקים לכם יותר

מעבר לעובדה שבמרפאתה של ד"ר חגית פניני, כל הטיפולים המשמרים נעשים תוך שימוש בחומרים האמינים והמתקדמים ביותר הקיימים בשוק, יש דגש מיוחד על הטיפול בגורמי המחלה, ולא רק טיפול פלסטי שהוא בגדר הדבקת פלסטר בלבד. איכותיים ככל שיהיו, ביצוע שחזורים ללא טיפול בגורמי המחלה לא יניב תוצאות, והמטופל יידרש לבזבז זמן ומשאבים כספיים מיותרים. השילוב בין טיפול בגורמי המחלה תוך הקפדה על גישה שמרנית במטרה להציל את השיניים – מבטיחה את הצלחת הטיפול.

 

אני מזמינה אתכם לקבוע פגישת ייעוץ, לקבל פתרון אמיתי לבעיות שאתם חווים, ולדעת שאתם מטופלים בצורה היסודית ביותר.

ביצוע שחזורים

מהו שחזור?

העששת, אחת ממחלות הפה העיקריות איתן מתמודדים בתחום רפואת השיניים, נגרמת מחיידקים הנצמדים לפני שטח השיניים. כתוצאה מכך מתרחשת התרככות של פני שטח השן, כאשר הכוונה היא למעשה לחור בשן. שחזור הוא שם כולל למספר פרוצדורות שונות, אך שמטרתן לסלק את החומר הנגוע בחיידקים ולשחזר את כותרת השן.

 

שחזורים מאמלגם

אמלגם הוא החומר הנפוץ ביותר בתחום – מדובר על אותם שחזורים מוכרים וותיקים בצבע כסוף. יש ביסוס מחקרי רב לאיכות והיעילות של חומר זה, אשר לרוב משמש בשיניים טוחנות עבור מגוון סוגי שחזורים. בשל קיומם של חומרי שחזור מרוכבים, אשר הם בגוון השיניים ולפיכך משתלבים באופן אסתטי ונעים יותר, שחזורי האמלגם נדחקו הצידה. עם זאת, חשוב לדעת כי ישנם מצבים שהם בהחלט עדיפים על פני שחזורים אחרים, שכן הצמדות של חיידקים לשחזורים בגוון השן היא תכופה יותר, ועל כן הם פחות עמידים בפני עששת מאשר שחזורי האלמגם.

 

שחזורים מחומר מרוכב

מדובר בחומר שניתן להתאים אותו באופן אישי לגוון השיניים של המטופל כך שהתוצאה המתקבלת היא אסתטית ומשווה להן מראה טבעי ונעים. בנוסף, חומרי השחזור מתחברים לקירות השן ומחזקים קירות שן דקים, ובכך מאפשרים עמידות טובה יותר לשיניים. על מנת לספק תוצאה יעילה ואיכותית משחזורים מסוג אלו, הביצוע חייב להיות קפדני ומדויק, משום שחריגה, ולו הקטנה ביותר, תחבל בהצלחתם במידה משמעותית.

 

שחזורים יצוקים מחרסינה

מדובר בשחזור בגישה שמרנית, במטרה להציל ולשמור על המידה המקסימלית של חומר השן. שחזור זה מבוצע במקרים של הרס נרחב הנגרם לכותרת השן, ואינו מצריך ביצוע טיפול שורש. שחזור או סתימה רגילים במצבים אלו אינם אפקטיביים, והתוצאה תהיה כישלון הטיפול תוך זמן קצר. השחזור היצוק מחרסינה מיוצר על ידי המעבדה ומודבק לשן על ידי דבק מיוחד, כאשר התוצאה המתקבלת היא מאוד אסתטית.

 

חשיבות ביצוע שחזורים אצל רופא מיומן ומעודכן היא קריטית! קבעו פגישת ייעוץ, ויחד נמצא את הפתרון המדויק עבורכם.

לזימון תורים ופרטים נוספים