טיפול על ידי מומחה

טיפולי שורש

מהו טיפול שורש?

טיפול שורש הוא טיפול שיניים הנעשה במקרים בהם העששת חדרה את זגוגית ושכבת הדנטין של השן והגיעה למוך השן, הרקמה הפנימית שיש בה כלי דם ועצבים, או במידה ועקב חבלה כלשהי מוך השן נחשף לזיהומים. בעוד שבעבר נהגו לעקור את השיניים הנגועות, בכדי למנוע כאבים ואפשרויות זיהום בעצם השן, הרי שטיפול השורש מהווה פתרון מודרני ומוצלח למצב זה, ומתבצע תחת הרדמה מקומית.

מהם שלבי טיפול השורש?

• פתיחת השן וסילוק העששת
  • סילוק שכבת מוך השן
  • ניקוי תעלות השורש
  • מילוי השן בחומר מיוחד וסתימתה

מהו מהלך הטיפול?

טרם ביצוע טיפול השורש יש לעשות צילום רנטגן על מנת לקבל תמונה מלאה על מצבה של השן וכתוצאה מכך לאבחן את המחלה בה היא לוקה. צילומים נוספים נעשים תוך כדי הטיפול, בכדי לוודא את אורך תעלות השורש. הטיפול עשוי להפרש על גבי מספר פגישות, בד"כ 1 או 2 , תלוי אם ישנם סימנים לדלקת ברקמה שסביב השורש. בנוסף, לרב נבצע במרפאה כתר זמני מאקריל לפני תחילת טיפול השורש על מנת להגן עליה מפני שבירה במהלך הטיפולים.

מה קורה לאחר הטיפול?

בעקבות נזקי העששת או החבלה שנגרמה לשן, לאחר טיפול השורש היא נוטה להיות חלשה יותר ומועדת לשברים. לרב מומלץ להשלים את הכותרת (באמצעות מבנה ) ולבנות כתר, אשר יהיה אסתטי יותר וישמור על השן בטוחה. עם זאת, גם במקרה בו מחליטים שלא לעשות כתר, יש חשיבות גדולה לשיקום השן לאחר טיפול השורש באמצעות מבנה המגן על השן מפני העששת. כל ההחלטות הללו משתנות ממקרה למקרה וידונו בזמן אמת.

אין סיבה שתסבלו או שתסתפקו בעבודה שאינה מושלמת – אצלי במרפאה אנו מסייעים בהקלת כאבכם, ודואגים כי הבסיס עליו ייבנה הכתר, לאחר טיפול השורש, יהיה מדויק. כל טיפולי השורש מבוצעים במרפאתי על ידי מומחית לטיפולי שורש מקצועית, מדויקת ואדיבה.

לזימון תורים ופרטים נוספים